Ineke Vos van stukadoorsgroothandel Stucalier

Als je als payroll organisatie tien jaar bestaat, dan verzamel je in de loop der jaren heel wat medewerkers om je heen. Medewerkers waarvan je juridisch werkgever bent, maar die je vaak nog nooit in het echt gezien hebt. Sommige van die medewerkers blijven gedurende een langere periode, anderen verlaten je al gauw weer, omdat ze bijvoorbeeld een andere baan hebben gevonden. Als je werkt met flexibele arbeid, dan is afscheid nemen iets vanzelfsprekends. Toch zijn er ook medewerkers die al heel lang op de loonlijst van Payroll Professionals staan. Ineke Vos is zo iemand. Sinds de oprichting van Payroll Professionals staat zij op de loonlijst. En deze ‘oudste’ medewerker mag natuurlijk wel in het zonnetje gezet worden bij een tienjarig bestaan!

Stucalier

Ineke Vos werkt bij Stucalier, een groothandel voor stukadoorsbedrijven. Stucalier levert alle benodigde materialen en machinerie die stukadoors nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Daarbij kun je denken aan bijvoorbeeld gipsen, voorbehandelingmiddelen en sierpleisters, maar ook aan werkkleding en elektrische gereedschappen. Stucalier heeft bovendien een technische man in dienst, die de machines en elektrische apparatuur van de stukadoors kan repareren en onderhouden. Kortom; een walhalla voor de stukadoor, die er van ’s ochtends heel vroeg tot ’s middags laat terecht kan voor zijn materialen en gereedschappen.

Manusje van alles

Op de vraag wat Ineke precies voor werk doet bij Stucalier, moet ze even nadenken. “Hoe zal ik dat nu eens zeggen”, vraagt ze zich hardop af, “ik doe zoveel verschillende dingen. Van (een deel van) de administratie tot het aannemen van telefoontjes tot de zorg voor het interieur en het bestellen van materialen: eigenlijk pak ik alles op wat er ligt.” Op de vraag wat ze leuk vind aan haar werk, is de brede lach op haar gezicht aan de andere kant van de hoorn bijna te horen. “Er is hier altijd reuring in de tent. Ik hou daarvan! ’s Ochtends komen de eerste stukadoors al rond half zeven binnen en rond half zes, zes uur sluiten we hier. In die tussentijd gebeurt er van alles, dat vind ik geweldig!”

De rol van Payroll

Met het tienjarig bestaan van Payroll Professionals ging er ook bij Ineke een belletje rinkelen: “Dan werk ik hier alweer tien jaar én bestaat Stucalier óók tien jaar!” Stucalier begon op 23 maart 2006 met de verkoop van materialen en gereedschappen aan stukadoors. Met name bij de start van een bedrijf is het in dienst nemen van vast personeel een (te) groot risico. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor, net als Stucalier uit Groningen, om hun personeelsadministratie en verloning uit handen te geven aan een bedrijf dat er professioneel en kundig mee omgaat. Ineke vertelt: “De oprichters van Stucalier hadden bij de start van het bedrijf zoveel aan hun hoofd. Personeel aannemen doe je niet zomaar, dat brengt risico’s met zich mee. Payroll biedt dan uitkomst. Je loopt juridisch geen risico’s en de medewerker wordt altijd uitbetaald. Dat is een hele zorg minder.” Inmiddels zijn we weliswaar tien jaar verder, maar Ineke zou niet anders willen dan bij Payroll Professionals op de loonlijst staan. “Payroll Professionals is echt een betrokken partij. Een tijd geleden moest ik geopereerd worden. Shanna belde me iedere week dat ik thuis zat, om te vragen hoe het me ging en hoe ik me voelde. En hoewel ik haar nog nooit in het echt gezien heb, heb ik haar zeer persoonlijke dingen toevertrouwd, die je niet zomaar aan iedereen verteld. Payroll Professionals is een betrokken partij, je weet dat ze op een discrete en juiste manier omgaan met de informatie die je ze geeft.”

Een ander voordeel vindt Ineke de proactieve houding van Payroll Professionals: “We worden via de mail op de hoogte gehouden van wijzigingen in wet- en regelgeving. Payroll Professionals doet dat echt heel netjes. Bovendien vertellen ze niet alleen wat er wijzigt, maar ook wat dat betekent voor jou als medewerker. Ze nemen alle tijd voor je en zijn goed te bereiken als je vragen hebt. Geen wachtrijen, keuzemenu’s of andere vervelende zaken, maar direct een Peter, Shanna of Marjet aan de lijn aan wie je je vragen voor kunt leggen. Dat is heel prettig!”

Groei

Inmiddels is Stucalier uitgegroeid tot een bedrijf met zo’n 700 klanten en zijn er vier mensen werkzaam bij het bedrijf. Ineke werkt zo’n twaalf uur, verspreid over de week. Een van haar andere collega’s staat eveneens op de loonlijst van Payroll Professionals, wat betekent dat 50% van het personeel binnen de flexibele schil van de organisatie valt. Met name kleine bedrijven hebben relatief gezien vaak een grotere flexibele schil, om het risico zo klein mogelijk te houden. Maar ook voor grotere bedrijven is het zeer interessant om het personeelsbestand verder te flexibiliseren. Niet alleen vanwege het risico, maar ook en juist voor het gemak. Als het je personeel gaat, dan laat je dat immers het liefst over aan professionals!

Wil je weten wat Payroll Professionals voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Ons team staat jou en je collega’s, net als de mensen van Stucalier, graag bij met raad en daad!